0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Coop-chef: Kundernes bekvemmelighed må ikke ske på bekostning af chaufførerne

Kritik af arbejdsforhold hos chauffører og en stigning i antallet af kunder får nu et af landets største onlinesupermarkeder til at ændre radikalt på deres leveringsform.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Et af landets største onlinesupermarkeder, Coop.dk, vil ansætte deres egne chauffører og har tegnet en ny overenskomst hos 3F. Beslutningen kommer efter flere måneders kritik af arbejdsforholdene hos konkurrenten Nemlig.com.

Kræn Østergaard Nielsen, adm. direktør i Coop, har fulgt dækningen tæt, og den er en af de tungtvejende grunde til, at virksomheden nu ansætter deres egne chauffører. Den anden er en pandemi og en kundetilstrømning, der har overgået alt, hvad direktøren troede var muligt.