0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kunderne siger fra, når vi hører, hvor dårligt arbejderne har det

Før gik uhyrlige arbejdsforhold let under radaren i lande langt væk fra os. Nu er de rykket tæt på.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det har længe været migrantarbejdere, der har sørget for dåsetomater og andre grøntsager og frugter til sultne europæiske forbrugere.

Men nu ser forskere, fagforeninger og forbrugerorganisationer en stigende tendens til, at sager om ringe arbejdsforhold får kunderne til at protestere, ligesom det også skete, da arbejdsvilkårene for Nemlig.coms chauffører blev afsløret af Politiken i foråret.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement