0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Bryghus udsat for to shitstorme om øletiketter til partier. Nu vælger bestyrelsen side

Thisted Bryghus stopper alligevel ikke med at lave øletiketter til partier, som det ellers lød lørdag.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Lørdag fortalte Thisted Bryghus, at det ikke længere ville lave øletiketter til politiske partier. Men søndag lyder det fra bryghusets bestyrelse, at der ikke bliver sat et stop ved konceptet private labels, og at partier fortsat kan få lavet etiketter. Det fremgår af en pressemeddelelse, der er underskrevet af bestyrelsen.

Sagen omhandler et Facebook-opslag fra lørdag, hvor Thisted Bryghus skrev, at det ikke længere ville tilbyde at lave øletiketter til partier. Årsagen var, at det var blevet mødt med skepsis, at bryghuset har lavet etiketter til partiet Nye Borgerlige, ligesom det også tidligere har gjort til Socialdemokratiet og SF.

»Vi kan godt forstå, at nogle af vores højt skattede kunder reagerer lige nu, og at nogle er sure. Til det kan vi kun lægge os fladt ned og beklage. Havde vi vidst, at den her sag ville give os så mange ridser i lakken, havde vi aldrig produceret øl til hverken Nye Borgerlige – eller andre politiske partier. Det kommer vi heller ikke til at gøre fremtiden«, stod der i Facebook-opslaget.

Udtryk for cancel culture?

Pernille Vermund, formand for Nye Borgerlige, sagde efterfølgende til TV 2, at hun ærgrer sig over beslutningen hos Thisted Bryghus. Særligt passagen i bryghusets Facebook-opslag, hvor der står, at det er vigtigt for bryghuset at understrege, at man ikke blander sig i politik, at man er partipolitisk uafhængig, og at man »tager afstand fra enhver form for racisme«.

»Jeg er ærgerlig over, at Nye Borgerlige bliver forbundet med sådan en kommentar«.