0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Slut med favorisering: København vil tage plads fra bilister - og give den til cyklister

Kommunen må satse på cyklisterne frem for bilerne, hvis fremtidens transportmål i byen skal opfyldes, fastslår redegørelse.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
ASTRID DALUM
Foto: ASTRID DALUM

CYKELPLAN. Skal København have flere til at tage cyklen, så skal der gøres mere for at sikre byens cyklister bedre forhold på overfyldte strækninger.

Din transport
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Din transport
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

København har favoriseret bilerne.

Tal, der gemmer sig på næstsidste side i byens kommende Cykelredegørelse 2016, afslører den skæve fordeling til bilernes bedste.

Der er en skævhed i prioriteringen, som kan blive ændret, fremgår det af redegørelsen, som skal give byens beslutningstagere et overblik over indsatsen for byens cyklister.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter