0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Konkurrenter står på spring: Håber på flere ture om natten efter Uber-farvel

I midten af april lukker Uber i Danmark, men der vil fortsat være behov for alternativer til at eje en bil selv, vurderer konkurrenter.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Joachim Adrian
Foto: Joachim Adrian

Taxachauffører har flere gange demonstreret mod Uber. Her i eftersommeren 2015. Andre konkurreret er gået mere stille.

Din transport
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Din transport
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Når kørselstjenesten Uber lukker i Danmark i midten af april, er der plads på markedet til andre aktører.

Mens den etablerede taxabranche har jublet over Ubers bebudede  farvel, har andre konkurrenter gået mere stille med dørerne, men i det stille gør de også klar til en tid efter Uber.

Transportfirmaet Arriva, som kører busruter i København, hvor Uber huserer, driver for eksempel også bybilfirmaet Drive Now med 400 elbiler. Drive Now håber på lidt mere forretning, når Uber er væk.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce