0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Danske nethandlere snyder sig selv

Danskerne er næsten verdensmestre i at handle på internettet. Men vi kender ikke vores rettigheder.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
JENS DRESLING
Foto: JENS DRESLING
Forbrugersikkerhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrugersikkerhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Alligevel tror 52 procent af de pligttro danskere fejlagtigt, at de selv hænger på portoen, hvis deres varer er forkerte og skal sendes retur. 35 procent tror, at bordet fanger, hvis de har brudt emballagen på varen; skriver 24timer. Det viser en ny undersøgelse foretaget af TNS Gallup for Forbrugerstyrelsen.

»Reklamationsretten er ens, hvad enten varen er købt i en fysisk butik eller på nettet, og sælger skal dække ekstra udgifter til porto.«

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere