Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
THOMAS BORBERG
Foto: THOMAS BORBERG

ærlighed. Virksomheder skal oplyse mindsteprisen, når de binder kunder i et abonnement. Det gjorde Boxer TV ikke, og har derfor fået en bødestraf.

Forbrugersikkerhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Tv-udbyder får stor bøde for prissjusk

Boxer TV glemte at oplyse mindstepris på rette sted i et kampagnetilbud.

Forbrugersikkerhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

»Bestil dine yndlingskanaler i juni og få 2 måneders abonnement uden beregning«.

Sådan lød Boxer TV's tilbud til kunderne på selskabets hjemmeside i sommer. Kortafgiften og den månedlige pris blev oplyst i forbindelse med tilbuddet, men mindsteprisen i bindingsperioden på 12 måneder stod på en anden side, og det strider mod loven.

I november måned politianmeldte Forbrugerombudsmanden derfor Boxer TV, der nu er blevet dømt til at betale en bøde på 100.000 kroner for forseelsen.

Forbrugerombudsmanden har tidligere været i dialog med Boxer TV om reglerne, og fordi virksomheden endnu engang laver samme fejl, har det medført en forhøjelse af bødeniveauet.

Ifølge en pressemeddelelse fra Forbrugerombudsmanden har Boxer TV straks erkendt fejlen og accepteret bøden.

»Forbrugerne har krav på at vide, hvad en aftale helt konkret vil forpligte dem til økonomisk – og det er mindsteprisen et godt udtryk for«, siger Forbrugerombudsmand Henrik Øe.

»Det er positivt, at Boxer straks vedkendte sig overtrædelsen, men jeg forventer samtidig, at forbrugerne fremover kan regne med at få den samlede pris tydeligere oplyst«, fortsætter han.

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden