spam. Ifølge Telenor var det en fejl, da de sendte mails til en kunde, der havde frabedt sig det.
Foto: THOMAS BORBERG

spam. Ifølge Telenor var det en fejl, da de sendte mails til en kunde, der havde frabedt sig det.

Forbrugersikkerhed

Telenor er politianmeldt for spam

Frabeder en kunde sig at få tilsendt mails, skal det respekteres.

Forbrugersikkerhed

Siger du som kunde nej tak til at få mails med markedsføring fra dit teleselskab, så skal selskabet respektere det. Men det gjorde teleselskabet Telenor ikke - og selskabet er nu blevet anmeldt til politiet af Forbrugerombudsmanden.

Sagen handler om en kunde, der tidligere havde sagt ja til mails. Men forbrugeren trak senere pr. brev tilsagnet tilbage - men Telenor fortsatte med at sende mails.

SKRIV

Forbrugeren havde flere gange ringet til teleselskabet og bedt om fremover hverken at modtage markedsføring pr. brev eller e-mail.

Da det ikke blev respekteret af teleselskabet, skrev forbrugeren til teleselskabet og bad om, at enhver direkte markedsføring skulle ophøre omgående. Efterfølgende modtog forbrugeren dog fire e-mails med markedsføring fra teleselskabet.

Og Forbrugerombudsmanden kom frem til, at Telenors opførsel er i strid med spamforbuddet i markedsføringsloven. Og derfor er selskabet blevet meldt til politiet.

Telenor har oplyst til Forbrugerombudsmanden, at der var sket en fejl i forbindelse med sagen. Og at forbrugeren er blevet slettet i markedsføringsdatabasen.

Det er politiet, der skal foretage den videre efterforskning i sagen. Overtrædelser af spamforbuddet kan straffes med bøde, oplyser Forbrugerombudsmanden.

FACEBOOK

ritzau

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden