Det er vildledende og i strid med markedsføringsloven at kalde noget for et majkup, hvis prisen er den samme som altid. Det betaler Silvan nu en stor bøde for.
Foto: FINN FRANDSEN

Det er vildledende og i strid med markedsføringsloven at kalde noget for et majkup, hvis prisen er den samme som altid. Det betaler Silvan nu en stor bøde for.

Forbrugersikkerhed

Silvan får en bøde på 200.000 kroner

Silvan har vildledt kunderne ved at reklamere med »Majkup« uden nedsatte priser.

Forbrugersikkerhed

Forbrugerombudsmanden har politianmeldt Silvan for at have anvendt udtrykket »Majkup« i sine reklamer i maj måned sidste år, selvom der i visse tilfælde ikke var tale om nedsatte priser.

Silvan, der har erkendt overtrædelsen, står nu til en bøde på 200.000 kroner.

At gøre et kup indikerer nemlig efter Forbrugerombudsmandens opfattelse, at forbrugeren får et godt tilbud til nedsat pris. Dette var dog ikke tilfældet i alle situationer, da Silvan i reklameaviser sidste år i maj annoncerede med »Majkup«.

LÆS ARTIKEL

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden