0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Forsikret: Etly måtte kæmpe længe for at få et nyt fjernsyn

Det tog Etly tre måneders brok, før forsikringsselskabet levede op til sine løfter.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen

Tillægsforsikring. Etly Kiil-Nielsen er 90 år og købte for et par år siden et fjernsyn. Da fjernsynet gik i stykker tog det mange måneders ventetid før hun fik et nyt. Og da det skete bortfaldte den dyre tillægsforsikring.

Forbrugersikkerhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrugersikkerhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Da Etly Kiil-Nielsen for tre-fire år siden købte sig et nyt fjernsyn for 7.000 kroner i Fona, betalte hun samtidig for en tillægsforsikring til 1.349 kroner.

»Jeg fik det indtryk i butikken, at det var noget, der hørte sig til. Man køber jo forsikringen for at slippe for at spekulere over, hvad der sker, hvis apparatet går i stykker«, siger Etly Kiil-Nielsen. Foran hende på sofabordet ligger salgspapirer med forsikringer hæftet på og en notesbog, hvor hun kan tjekke datoer og skrive telefonnumre op. Hun har med hjælp fra datteren Jytte Hansen læst op på forløbet.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter