0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Regeringen: Forbrugerne skal betale 1.200 kroner for at klage

Nyt gebyr gør det alt for dyrt at tabe en klagesag, advarer Forbrugerrådet.

Forbrugersikkerhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Forbrugerne kommer til at betale en stor del af udgifterne i et helt nyt forbrugerklagesystem.

Hvis man vil klage over for eksempel en mobiltelefon til 2.000 kroner, kommer det til at koste 1.200 kroner bare at klage, og de 1.200 kroner mister man, hvis man taber klagesagen.

Det fremgår af et udkast til de kommende regler fra regeringen, som Politiken har fået adgang til.

LÆS ARTIKEL

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter