0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Sass: Vi sætter kun klagegebyret op til 600 kroner

Det skal koste 600 kroner mod i dag 160, hvis man vil klage over en vare.

Forbrugersikkerhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Det skal koste 600 kroner at få lov til at klage over en vare i Forbrugerklagenævnet. Det er næsten fire gange så meget, som gebyret er i dag.

Det fortæller erhvervs- og vækstminister Henrik Sass Larsen (S).

Regeringen lagde fra forhandlingernes start om at indføre en øget brugerbetaling i forbrugerklagesystemet op til, at det skulle koste i alt 1.200 kroner for en forbruger, der ville klage over en vare. Men forslaget om det høje gebyr er på grund af politisk modstand reduceret til 600 kroner.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts