0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Forbrugervagthund kritiserer nyt klagesystem

Forbrugerrådet Tænk mener, at regeringen har solgt forbrugerrettighederne alt for billigt.

Forbrugersikkerhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Det nye forbrugerklagesystem, som regeringen netop er blevet enige med Venstre og Det Konservative Folkeparti om, er ikke en fordel for de danske forbrugere.

Tværtimod vil højere gebyrer ved at føre en klagesag og risiko for at miste et indbetalt gebyr, hvis man taber sagen, samt højere beløbsgrænser for, hvad man kan klage over føre til, at færre forbrugere vil klage. Og derved vil mange sager, der burde føre til en klage, slet ikke blive behandlet.

Sådan lyder kritikken fra Forbrugerrådet Tænk af det nye forbrugerklagesystem, der fra 2015 vil gøre det allerførste led i klageprocessen 60 kroner billigere end i dag.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden