0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Forbrugerombudsmanden stævner Nordea i sag om nethandel

Nordea ville ikke dække kundes tab, da bestilte varer viste sig at være kopier.

Forbrugersikkerhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

En kunde i Nordea havde købt nogle varer på nettet med sit Visa/dankort. Men varerne blev ikke leveret – og derfor burde kunden få sit tab dækket via sin bank. Men det afviste Nordea. Så nu stævner Forbrugerombudsmanden banken.

»Det er helt afgørende for tilliden til nethandlen, at forbrugere, som i god tro køber en vare på nettet, kan få deres penge tilbage, hvis varen ikke bliver leveret, fordi sælgeren viser sig at være en svindler«, siger forbrugerombudsmand Henrik Øe i en kommentar.

ritzau

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere