0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Guide: Sådan undgår du fejl i Mobilepay

Hvis du sender pengene forkert over betalingsappen er sidste udvej en politianmeldelse.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Danske Bank
Foto: Danske Bank

FORKERT. Danske Bank, der står bag MobilePay, erkender at der sker tastefejl, der betyder, at penge bliver sendt forkert. Banken har ikke opgørelser over, hvor ofte det sker.

Forbrugersikkerhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrugersikkerhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

9 millioner.

Så mange gange om månenden overfører danskerne penge til hinanden, butikker og organisationer med betalingstjenesten Mobilepay. Appen fra Danske Bank er siden sin fødsel i 2013 skudt afsted med raketfart, og kan i dag findes på to ud af tre smartphones i Danmark. Også betalinsgtjenesten Swipp, som resten af de danske banker står bag, har vundet frem - dog ikke i nært så stort omfang.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere