0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Firmaer respekterer ikke nej tak til reklamer

På fem år er antallet af klager over uretmæssige reklamer steget til det tredobbelte.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
JONAS PRYNER ANDERSEN
Foto: JONAS PRYNER ANDERSEN

BØDER. Det kan i dag give en bøde fra 10.000 kroner og opefter, hvis en virksomhed ikke respekterer et nej tak til reklamer og telefonsalg. Alligevel stiger antallet af klager.

Forbrugersikkerhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrugersikkerhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Et nej tak til reklamer og telefonopkald fra virksomheder bliver i stigende grad ikke respekteret. Det skriver DR Syd.

Forbrugerombudsmanden modtog sidste år mere end tre gange så mange klager som i 2010 fra borgere, der har frabedt sig reklamer og opkald fra sælgere, men alligevel får det.

ritzau

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere