Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
THOMAS BORBERG
Foto: THOMAS BORBERG

penge. En vigtig del af forklaringen bag slik og søde sager ved kassen er indlysende nok, at der er godt salg i de fristende varer. Det sandede Coop, da de søde varer blev fjernet fra kassehylderne i Dagli'Brugsen i 2007 og Kvickly i 2011. I begge tilfælde blev initiativet stoppet, fordi omsætningen faldt.

Indkøb
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Syv ud af ti vil have fjernet slik fra kassen

Slik skal væk fra supermarkedskassen, mener et flertal. Irma og Lidl har prøvet.

Indkøb
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Slik og chokolade ligger fristende på lur, som det sidste forbrugerne møder ved kassen, men stod det til danskerne burde supermarkederne fjerne de tomme kalorier. Det skriver Landbrug & Fødevarers netmedie foodculture.dk.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden