0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Gratis glæder til dig er en god forretning for butikker

Gratis varer er langtfra gratis, siger fagfolk.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Daniel Hjort
Foto: Daniel Hjort

Haps. Selma Vöge-Widding vil altid gerne med til bageren, fordi hun ved, at der venter en rosinbolle, som Lagkagehuset deler gratis ud til børnene.

Indkøb
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Indkøb
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Få en gratis bolle til børnene hos bageren, træn gratis i 14 dage i fitnesscenteret, spis gratis på restaurant på din fødselsdag, og lån en trailer gratis i byggemarkedet.

Som forbrugere bombarderes vi med tilbud om gratis fornøjelser og services. Og det sker i stigende grad, lyder det fra eksperter.

»Alt har i mange år handlet om pris, pris, pris, om at få det billigst muligt, handle discount og få mængderabat. Det er de fleste forretninger efterhånden hoppet med på. Men ved at give gratis ting kan man bedre skille sig ud i markedet«, siger Louise Byg Kongsholm, trendforsker og direktør i Pej Gruppen, som rådgiver virksomheder om forbrugere og forbrugeradfærd.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere