Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Kähler
Foto: Kähler

specialedition. Et tilbud på jubilæumsvasen fra Kähler fik tusinder af kunder til at lægge Imercos hjemmeside ned i går.

Indkøb
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Kunder bestormer Imerco efter tilbud på mode-vase

16.000 kunder væltede hjemmeside, da de ville have fingre i en Kähler-vase.

Indkøb
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

16.000 kunders ønske om at købe en særlig jubilæumsvase fra firmaet Kähler på tilbud hos isenkræmmerkæden Imerco, væltede i går kædens hjemmeside, hvorefter kunderne lod deres utilfredshed få frit løb på Imercos facebook-side.

Tilbuddet var blevet meget omtalt på de sociale medier i timerne op til salgets start, og da Imerco åbnede op for kundernes adgang til den særlige vase, der var i begrænset antal og med højst tre styks per kunde, var de mange klik på hjemmesiden nok til at få den til at gå fuldstændigt i knæ.

Kunder rasede over indkøbskurven

Det fik kunderne til at skifte over til Imercos facebook-side, hvor de rasede over, at de ikke kunne komme til at lægge vasen i indkøbskurven, efter at de havde valgt den.

»Vi beklager MANGE gange, at dette fuldkommen har taget os med storm«, lød en af Imercos forsøg på at gyde olie på vandene.

LÆS ARTIKEL

Baggrunden for kundestormen på Imercos hjemmeside er, at keramikfirmaet Kähler har 175 års jubilæum, og firmaet har i de senere år fået et helt nyt liv og har formået at gøre sig bemærket i en lang række bolig- og designmagasiner, så læserne ikke kan undgå at støde på vaser og andet keramik fra Kähler, når de bladrer i magasinerne.

Den hvide vase med de karakteristiske Kähler-striber i alverdens farver er i anledning af jubilæet kommet i en særlig version med gyldne striber, og det er den, der i de 16.000 kunders øjne i disse dage er særligt attraktiv at erhverve sig.

»Undskyld, kære vasefans«

Da Imercos hjemmeside kom i problemer, skete der flere mærkelige ting. Flere kunder fortæller på Imercos facebook-side, at de i forsøget på at logge ind på deres egen konto pludselig fik adgang til andre kunders konti hos Imerco.

Udover de mest rasende kunder lød der dog også mere finurlige toner på Imercos facebookside. En skrev:

»Helt ærligt ! Dette er bare ikke i orden. Så kommer man hjem fra arbejde, og forventer at konen har støvsuget, vasket tøj og lavet frokost. Og så har hun siddet foran computeren siden kl. 10 !!! Ikke godt, Imerco! «

Imerco forsøgte på Facebook at råde bod på miséren:

»Kære vasefans«, lød det:

»Vi arbejder på højtryk på at forbedre den tekniske situation på imerco.dk , så I kan komme til at købe jeres vaser. Vi ved, at I har ventet længe nu - tusinde tak for tålmodigheden. Vi havde ikke i vores vildeste fantasi troet, at denne vase ville skabe så meget trafik på vores webshop. Vi gør alt, hvad vi kan for at få hjemmesiden til at fungere igen - og lover at holde jer opdateret her på siden. Vh. Imerco«, lød det.

Senere skrev Imerco til de vrede kunder:

»Kære alle. Situationen er den, at 16.000 danskere i dag har forsøgt at købe en Kähler vase samtidigt. De mange kunder blokerer desværre for, at man kan gennemføre et køb. Vi prøver at behandle ordrerne i den rækkefølge, de er kommet ind. Flere af jer sidder i ”kø” for at færdiggøre købet og har lagt varen i kurv. I venter kun på at betale. Vi går i gang med at ekspedere jer nu. Står du ikke i kurven og venter på at betale, så skal du betragte vasen som udsolgt. Vi beder dig om at lukke ned. Du kommer desværre ikke igennem og kan gennemføre et køb. Vi beklager virkelig ulejligheden«.

Den seneste melding fra firmaet lyder:

»I er rigtig mange, der gerne vil have Kählers jubilæumsvase og har ventet hele dagen på muligheden for at købe den. Med dagens efterspørgsel fra 16.000 danskere, er der desværre ikke vaser til alle. Dagen igennem kan vi se, at mange tusinde har forsøgt at købe vasen, og det har lagt vores systemer ned. Vi troede, at vaserne ville blive udsolgt på kort tid. Men den meget trafik har trukket processen ud. Vi tager alle kommentarer til efterretning og vil arbejde på løsninger, så dette ikke sker igen. Vi kan desværre ikke skaffe flere vaser.«

Også på Kählers egen netbutik er vasen udsolgt, men den findes dog stadig på lager i en mindre udgave.

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden