Nethandel. Fremover kan man afhente dagligvarer fra Nemlig.com på tankstationer i seks sjællandske provinsbyer.
Foto: DANIEL HJORTH (Arkiv)

Nethandel. Fremover kan man afhente dagligvarer fra Nemlig.com på tankstationer i seks sjællandske provinsbyer.

Indkøb

Nemlig.com udvider til provinsen

Det er dog stadig forbeholdt københavnere at få leveret dagligvarer til døren.

Indkøb

Snart kan borgerne i en række sjællandske provinsbyer handle hos landets største online supermarked, Nemlig.com, der hidtil kun har serviceret kunder i Storkøbenhavn.

Virksomheden, der blandt andet har slået sig op på at levere dagligvarer lige til døren, udvider nemlig forretningen til også at dække Slagelse, Næstved, Karlslunde, Roskilde, Holbæk og Ringsted.

LÆS OGSÅ

Som borger i de pågældende byer skal man dog ikke glæde sig for tidligt til at få serveret varerne på dørtrinnet.

Her skal man nemlig hente de online-handlede varer på en af de i alt seks tankstationer, som Nemlig.com har indledt samarbejde med.

»De seneste fire år har vi koncentreret os om hovedstadsområdet, men vi har oplevet stor interesse fra kunder udenfor det område. Så vi er enormt glade for det nye samarbejde med Q8 og F24, der kan være med til at lette forbrugernes hverdag, når de nu kan afhente dagligvarer på tankstationerne«, siger Nemlig.coms direktør, Stefan Plenge.

Afhentning på motorvejen

Onlinesupermarkedet har på det seneste været i vælten med anklager om løndumping og har været kritiseret for, at chaufførerne, der bringer dagligvarer til døren, må arbejde gratis flere timer om dagen. Nemlig.com har afvist, at firmaet er med til at dumpe lønnen blandt chaufførerne.

LÆS OGSÅ

Med det nye initiativ satser Nemlig.com imidlertid på en succesoplevelse. Og selv om det nye såkaldte ’Click and Collect’-koncept kan ligne en kompromisløsning i forhold til at få leveret varer til døren, betragter Stefan Plenge det ikke som sådan.

»Det er klart, at en af de mest hårdtslående pointer ved Nemlig.com er, at du kan få leveret varerne derhjemme. Men faktisk viser test, som vi har lavet de seneste måneder, at mange kunder foretrækker selv at hente varer i stedet for at få dem leveret hjem, fordi det er endnu mere fleksibelt for dem tidsmæssigt«, siger han om tankstationsløsningen, der tilbyder kunderne at afhente varerne inden for et tidsinterval på tre timer.

De fire Q8- og to F24-tankstationer ligger ifølge direktøren »de helt rigtige steder rent trafikmæssigt« og i flere tilfælde på hovedmotorveje, som mange mennesker passerer på vej hjem fra arbejde.

Direktøren forudser, at der vil opstå endnu flere afhentningssteder i den nærmeste fremtid, uden dog at være konkret i sin spådom.

»Det er kunderne og efterspørgslen, der afgør hvor bredt konceptet kommer ud. Ligeså snart vi kan se en stor nok interesse for et givent område, vil vi udvide dertil«, siger han.

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden