0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Discount har aldrig været mere populært

Danskerne tiltales af billige dagligvarer krydret med gourmet hos discountkæder.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Martin Lehmann
Foto: Martin Lehmann

populært. Discountbutikker sælger mange øko-varer og er næsten almindelige supermarkeder, siger ekspert.

Indkøb
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Indkøb
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Når de danske forbrugere har indtastet pinkoden og skal pakke dagligvarerne, sker det i stigende grad i den gule Netto-pose eller andre discountposer, viser en undersøgelse fra Copenhagen Business School, CBS.

Fra 2003 til 2013 steg discountbutikkernes markedsandel med 13 procent, mens antallet af butikker voksede med 50 procent, og det er en tendens, der meget vel kan fortsætte.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu