0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Hver sjette sender varer retur til netbutikken, selvom de har været brugt

Butikker vil have lavet retur-regler om. Forbrugerrådet Tænk kan ikke se problemet.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
MARTIN LEHMANN
Foto: MARTIN LEHMANN

FORTRYDELSESRET. Retten til at fortryde et køb på nettet blev udvidet i 2014, så den også gælder, selv om varen rent faktisk er taget i brug. I det tilfælde skal butikken så vurdere, hvor meget varen er faldet i værdi og trække det beløb fra, når pengene for varen skal returneres til forbrugeren. Den regel vil branchen have afskaffet.

Indkøb
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Indkøb
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Knap hver sjette af de adspurgte danskere, der handler på nettet, siger, at de har sendt varer retur til en netbutik, selvom de reelt har brugt varen i op til 14 dage.

Og næsten hver fjerde svarer, at de synes, det er ok at gøre det. For de unge under 30 år er det 35 procent, der mener, at det er ok.

Det fremgår af en undersøgelse, som Norstat har lavet på vegne af Dansk Erhverv.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden