0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Forbrugerne er blevet vilde med økologiske varer

Aldrig før har forbrugerne brugt så mange penge på økologiske fødevarer. Butikkerne konkurrerer med lave priser og bredt udbud, mens omlægning til økologisk brug tager fart i landbruget.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling (arkiv)
Foto: Jens Dresling (arkiv)

almindeligt. Økologi er blevet mainstream, siger Thomas Roland, ansvarlighedschef i Coop.

Indkøb
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Indkøb
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Salget af økologiske fødevarer sætter rekord og er i årets første halvdel steget med 18 procent. Danskernes købelyst betyder, at butikkernes omsætning af økologisk mad og drikke i år for første gang nogensinde vil kravle op over 8 milliarder kroner. Det viser en ny analyse fra Økologisk Landsforening.

»Vi ser en klart stigende efterspørgsel. Folk har en opfattelse af, at økologi er lig med god kvalitet, og samtidig falder priserne. Det betyder, at mange unge nu også køber økologi, hvor de førhen på grund af høje priser ikke har været villige til at betale«, siger ekspert i forbrugeradfærd hos Retail Institute Scandinavia Dorte Wimmer.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu