Når Christian Bitz toner frem på skærmen tirsdag aften i DR’s nye forbrugerprogram ’Madmagasinet Bitz & Frisk’, guider han danskerne igennem en verden af valg og varedeklarationer og undersøger, hvad vi egentlig putter i munden, når vi spiser et stykke kødpålæg.
Når han selv går i supermarkedet, ryger der masser af grøntsager og fisk i kurven, men han lader sig ikke diktere af nøglehulsmærker og lave fedtprocenter, hvis det er på bekostning af den gode smag.
»Jeg køber meget sjældent et produkt, fordi det er sundere end de andre. Jeg kunne aldrig finde på at købe light mayonnaise, selv om det sikkert er sundere for mig end den almindelige mayonnaise.
Jeg tænker ikke så meget over, om tingene er sunde eller ej. Jeg går meget mere op i, hvordan det smager«, siger han.
Synes du, at sundhedsiveren kan tage over?
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind