0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Skræmmende tal nedjusteret: Der er ikke 45.000 frugt-syge danskere

Snarere 10.000 danskere er blevet syge af frugt og grønt de seneste seks år.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
 MARTIN SLOTTEMO LYNGSTAD
Foto: MARTIN SLOTTEMO LYNGSTAD

dagsorden. Radioavisen, P3 Nyheder, TV Aviserne, TV2 News, Politiken, Ekstra Bladet, og B.T. citerede i weekenden Berlingskes historie om, at 45.000 danskere er blevet syge af udenlandsk frugt og grønt. Det reelle tal er dog markant lavere.

Fødevarer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Fødevarer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det var lidt af en forside-basker, som Berlingske i søndags kunne diske op med:

»45.000 danskere er de seneste år blevet syge af frugt og grønt, men kontrollen er langsom«

Nyheden var så opsigtsvækkende, at flere danske medier valgte at citere historien og ikke mindst tallet ’45.000 syge danskere.’

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere