Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:

Udsolgt. Vi er så vilde med Carlsbergs specialbryg her til jul, at alt er udsolgt og har været det i to uger. (PR-foto).

Fødevarer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Alt udsolgt: Carlsberg har brygget for lidt juleøl i år

Danskerne har været meget øltørstige i år. Carlsberg kan ikke nå at brygge mere.

Fødevarer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Vi danskere har været så tørstige efter juleøl i år, at vi har nået at drikke hele Carlsbergs beholdning i god tid inden jul. Faktisk er det allerede to uger siden, at bryggeriet kørte de sidste paller med Jacobsen juleøl af sted til salg i supermarkederne, og øllene Semper Ardens og juleøl fra Kongens Bryghus er der heller ikke mere af. Nu er al Tuborg Julebryg fadøl også udsolgt, så Carlsberg er fuldstændig tørlagt, hvad angår juleøl.

LÆS OGSÅ

»Vi har nogle enkelte kasser med Tuborg Julebryg i 30 styk-kasser tilbage, som vi kører ud i butikkerne i morgen, men så er det også slut«, oplyser kommunikationsdirektør Jens Bekke.

»Problemet er, at vi ikke kan nå at brygge flere, fordi det tager fire til seks uger for øllet at gære. Specialøl tager længere tid at lave end en pilsner«, fortæller han.

Det bliver bedre næste år

Carlsberg ærgrer sig over, at de har fejlvurderet danskernes øltørst.

»Det er kommet bag på os, at vi har solgt så meget juleøl i år. Vi følger jo hele tiden udviklingen og forsøger at ramme plet, så vi hverken brygger for meget eller for lidt. Men i år har vi altså skudt ved siden af«, siger Jens Bekke.

LÆS OGSÅ

»Danskerne har tilsyneladende fundet ud af, at øl passer meget bedre til den fede julemad, end rødvin gør. Og det er vi selvfølgelig kun glade for, men det er ærgerligt, at vi ikke kan nå at brygge mere. Det tager vi ved lære af til næste år, så vi ikke havner i samme situation«, lover kommunikationsdirektøren.

Men helt ærligt - er det ikke bare et billigt salgstrick, at I melder alt udsolgt, så folk skynder sig ud for at købe de sidste rester?

»Det kunne selvfølgelig være smart, men så skulle vi have været ude med historien noget før. For vi har rent faktisk ikke mere på lager overhovedet. Vi har solgt det hele«, siger Jens Bekke.

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden