Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
CULT
Foto: CULT
Fødevarer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Cult-reklame anklages for at være sexistisk

Kvinder bliver fremstillet som sexobjekter, lyder kritikken.

Fødevarer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Denne artikel er blevet ændret. Læsere af artiklen kunne i første omgang få det indtryk, at reklamen for læskedrikken Cult ser ud som på artiklens nederste billede. Det er ikke tilfældet. Reklamen, der er indgivet klage over, ser ud som på det øverste billede, mens det nederste billede er ændret af en privatperson. Dansk Kvindesamfund har delt det ændrede billede på deres facebookside som en kommentar til reklamen. Desuden er udtalelserne fra Danielle Brisson Berggreen, fuldmægtig hos Forbrugerombudsmanden, justeret. Politiken beklager fejlene.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden