0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Her er dit brød: Sådan er sundhedsværdien i de hvide og grove

Hvad er sundest? Fuldkorn eller surdej? Og er hvidt brød egentligt så slemt? Få svarene her.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Rune Pedersen
Foto: Rune Pedersen
Fødevarer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Fødevarer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Brød bagt på ældre meltyper, som spelt, der i disse år er blevet moderne, er ikke sundere end almindelig grahamsmel eller rugmel. Hvidt brød kan være ok.

LÆS ARTIKEL

1. Hvidt brød: Er bagt på raffineret mel, hvor kornskallerne er sorteret fra. Hvidt brød er ikke farligt, men det indeholder meget ’hurtig’ energi, samtidig med at, at det giver lav mæthedsfornemmelse.

Derfor er det let at komme til at overspise hvidt brød og få bratte udsving i blodsukker og insulinniveau. Lever man et meget aktivt liv, og spiser man sundt og varieret, er det okay at få lidt hvidt brød indimellem. Men vi skal lære at tænke på hvidt brød som kage.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce