0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

12 procents stigning: Forbrugerne driver økologien fremad

Efterspørgslen på økologi fortsætter, og supermarkederne har svært ved at følge efterspørgslen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
FINN FRANDSEN
Foto: FINN FRANDSEN

FORBRUG. Det er forbrugerne, der driver udviklingen inden for økologiske fødevarer. Trine og Troels van Dijk og deres to små børn, Thyra og Valdemar, har for to år siden omlagt det meste af deres indkøb til økologi.

Fødevarer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Fødevarer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Forbrugerne putter i stigende grad økologiske varer i kurven, når de handler ind. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.

I 2015 købte vi i Danmark for syv milliarder kroner økologiske varer. Det er en stigning på 12 procent i forhold til året før.

Stigningen skyldes især en stigning i salget af frugt og grøntsager, der steg med 28 procent fra 2014 til 2015. Frugt og grønt udgør dermed en fjerdedel af det samlede beløb, som danskerne køber økologi for.

ritzau

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts