0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Rigshospitalet: Reklame for Cult nedgør mænd

Rigshospitalets Center for Voldtægtsofre kalder Cult Shaker-reklame uacceptabel.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Unge mennesker ender ofte i situationer, de fortryder, viser statistikkerne. 16 procent af piger i alderen 16-20 år, har haft uønsket samleje, fordi de har drukket, mens tallet for drenge er ni procent. Skærmbillede fra reklamefilmen.

Livsstil
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Livsstil
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Sådan lyder budskabet i det seneste reklamepåfund fra alkoholdrikken Cult Shaker, som henvender sig til unge mellem 18-25 år.

Og hvad er det så, de unge skal undskylde senere? Billederne efterlader ingen tvivl. Det er sex.

Reklame-plakaterne viser enten en ung kvinde, der er ved at blive taget bagfra, eller en kvinde, der har sit hoved nede i en mands skridt fremstillet, som hvis hun giver ham et blowjob.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce