Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
PR-foto
Foto: PR-foto

Nøglehulsmærket er meget udbredt på mejeriprodukter og brød, mens andre produktgrupper er mere langsomme om at komme med.

Livsstil
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Sundt mærke stormer frem i butikkerne

Nøglehulsmærket findes efter godt et år allerede på over 750 varer.

Livsstil
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Trods en ganske kort levetid har nøglehulsmærket fundet vej til flere madvarer, end folkene bag havde håbet på.

Det fortæller Marianne Nüchel Dittmann, projektmedarbejder ved nøglehulskampagnen.

»Vores mål var, at 750 varer skulle være mærket med Nøglehullet, men nu viser de foreløbige tal fra analysebureauet Nielsen, at der er mellem 750 og 1.000 mærkede varer. Det er mange, når man tænker på, at der i et mellemstort supermarked som Rema 1000 eller SuperBrugsen er omkring 3.000 varer i alt«.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden