Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
 Mathias Christensen
Foto: Mathias Christensen
Livsstil
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Så meget er nøglehulsvarerne sundere

Livsstil
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

1. Den mærkede mysli indeholder 9 gram mindre fedt, 15 gram mindre sukker og 7,5 gram flere kostfibre
per 100 gram. Du sparer knap 20 kalorier (kcal) per portion.

2. De mærkede pastafuldkornsskruer indeholder 2 gram flere kostfibre per 100 gram, men mere salt og sukker end de ikke-mærkede. Du sparer kun 15 kalorier per portion

3. Det mærkede rugbrød indeholder 7,5 gram mindre fedt og en anelse mindre salt per 100 gram.
Du sparer knap 40 kalorier på halvanden skive brød.

4. De mærkede morgenboller er 3,5 gram mindre fede og indeholder 5 gram mindre sukker, men til gengæld 5 gram
flere kostfibre per 100 gram. Du sparer 22 kalorier per bolle.

5. Jordbæryoghurten med nøglehulsmærke indeholder 3 gram mindre fedt og 1 gram mindre sukker per 100 gram. Spar godt 70 kalorier per portion.

6. Den mærkede skummetmælk indeholder 1,49 gram mindre fedt end letmælken. Per glas sparer du 30 kalorier.

7. Let leverpostej indeholder hele 14 gram mindre fedt, 2 gram mindre sukker og cirka 1 gram mindre salt per 100 gram.
Per mad sparer du knap 30 kalorier.

8. Rullepølse med Nøglehullet har henholdsvis 17, 1 og 2 gram mindre af fedt, sukker og salt per 100 gram. Spar 45 kalorier per to skiver.

9. Den nøglehulsmærkede thaifærdigret indeholder 5 gram mindre sukker, men 3 gram ekstra fedt. Du sparer 110 kalorier.

10. Sundere hakket kyllingekød er nøglehulsmærket og indeholder cirka 5 gram mindre fedt per 100 gram.
Hvis du spiser 200 gram, sparer du lidt over 100 kalorier.

11. Den nøglehulsmærkede skiveost indeholder 9 gram mindre fedt og 1,2 gram mindre salt end den federe ost.
Per skive sparer du cirka 12 kalorier.

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden