0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kniber det med nytårsforsættet? Sådan vedligeholder du slankekuren

Få træningseksperten og slankecoachen Birgitte Nymanns råd til at bevare motivationen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
PETER HOVE OLESEN (arkiv)
Foto: PETER HOVE OLESEN (arkiv)

Demotiverende. Lad være med kun at have det store mål i sigte, når du skal tabe dig. Sæt i stedet bittesmå delmål og oplev successen, når de er klaret, råder Birgitte Nymann.

Livsstil
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Livsstil
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Ambitionerne er store, når nytårsforsættet laves engang mellem jul og nytår - og der er ikke grænser for, hvor mange kilo man kan tabe, deller man kan opstramme og marathon man kan løbe.

Men når hverdagen vender tilbage, januar-trætheden har indfundet sig og kulden er sat ind, er der pludselig langt ned til træningscenteret, sukkeret lokker igen og så mange grøntsager var der jo alligevel ikke at vælge imellem nede i Netto. Motivationen er forsvundet som dug for solen, og spørgsmålet er, hvordan man får den igen.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere