Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Mokkadate. 7-Elevens nye kopper damper af flirt, hvis man skal tro kædens danske indkøber.

Mokkadate. 7-Elevens nye kopper damper af flirt, hvis man skal tro kædens danske indkøber.

Livsstil
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Kend din kommende kæreste på koppen

Kioskkæden lancerer rødt og grønt datingkoncept.

Livsstil
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Forårets feromoner florerer snart på hvert et gadehjørne i marts måneds lune sol.

Og hvad er mere oplagt end at score sin næste flamme over en skoldhed kop mokka i den lokale kiosk?

Sådan må 7-Elevens konceptudviklere have tænkt. I hvert fald har den døgnåbne kæde lanceret et kækt og aldeles simpelt datingkoncept i deres nye kaffekopper i to skrigende farver.

Rød for optaget. Grøn for single. Resten er op til de kaffeglade.

»Det er forår, og vi ved at det giver mange lyst til at date. Og så er det oplagt at man kan signalere i det offentlige rum, at man er åben for en kaffedate. Det kan være den 'icebreaker' der skal til for at komme i kontakt«, siger Morten Vedel, der er indkøbschef for 7-Eleven Danmark.

1.000 har inviteret på date

Er man for genert til at prikke en fremmed med en grøn kop på skulderen, kan man i stedet skanne sin egen kops såkdalte QR-kode med sin smartphone.

På den måde kommer men ind på en side på nettet, hvor man kan invitere en ven eller bekedt på date. Kontakten foregår via Facebook, og det er derfor blot nødvendigt at kende en persons navn for at kunne invitere ham eller hende ud.

Siden i går, hvor 7-Eleven lancerede dating-kampagnen, har flere end 1.000 danskere benyttet muligheden for at tage initiativ til en date kop-koderne, fortæller Morten Vedel.

»Der er tilsyneladende en stor interesse for at kombinere kaffe, forår og dating på den her måde. Vi forventer, at antallet af dating-invitationer vil stige eksplosivt«.

Kampagnen fortsætter de næste tre uger. 7-Eleven lover, at der er neutrale kopper til dem, der ikke ønsker at skilte med civilstatus.

FACEBOOK

Læs mere:

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

  • Du lytter til Politiken

    Vi holder sommerferie men...
    Vi holder sommerferie men...

    Henter…
  • Margethe Vestager taler til EU's kokurrencekommission, februar 2019. Photo by Aris Oikonomou / AFP.

    Du lytter til Politiken

    Hør podcast: Statsministerens rådgiver på ny magtfuld post - et demokratisk problem?
    Hør podcast: Statsministerens rådgiver på ny magtfuld post - et demokratisk problem?

    Henter…

    Dagens politiske special kigger på magtfordeling og nye poster i politik, både i Bruxelles og Danmark. EU har fået nye topchefer, og herhjemme har Mette Frederiksen tildelt sin særlige rådgiver, Martin Rossen, en magtfuld position i Statsministeriet. Er det et demokratisk problem?

  • Campingpladsen på årets Roskilde Festival er åbnet og deltagerne fester mellem teltene indtil pladsen åbner onsdag.

    Du lytter til Politiken

    Hør podcast: Roskilde: Det sidste frirum for præstationskulturens børn
    Hør podcast: Roskilde: Det sidste frirum for præstationskulturens børn

    Henter…

    Campingområdet på Roskilde Festival er et parallelsamfund - en by af luftmadrasser, øldåser og efterladte lattergaspatroner. En stærk kontrast til de unges strukturerede hverdag. Men hvordan føles friheden? Og hvordan er det lige med kærligheden, når intet er, som det plejer?

Forsiden