0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Her er 4 gode lege til voksne

Hvad skal vi lege? Her er to legeeksperters forslag.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Anita Graversen (arkiv)
Foto: Anita Graversen (arkiv)

LEG. Legeeksperter giver forslag til gode lege til voksne.

Livsstil
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Livsstil
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

To hold konkurrerer mod hinanden. Hvert hold er placeret bag en kegle, og hvert hold har tre genstande i samme farve, f.eks. trøjer. Spillepladen, som befinder sig et stykke derfra, består af i alt ni kegler, som er placeret på tre rækker a tre kegler.

Det gælder for holdene om først at få tre på stribe ved at lægge trøjer i hver sin farve på keglerne. Hvert hold må løbe ud til spillepladen med én person ad gangen, som har en trøje i hånden. Når de tre første trøjer er lagt og der ikke er fundet en vinder, må den næste i rækken løbe af sted og ændre på en af de lagte trøjer på spillepladen. Man fortsætter, indtil et af holdene har fået tre på stribe.

Deltagerne er delt op i to hold. Holdene stiller sig op over for hinanden med ca. 20 skridts afstand. Midt imellem holdene lægger man det gyldne skind (en trøje, et tørklæde eller lignende) på jorden, på en kegle, på en træstub eller over en gren. En efter en forsøger man at røve det gyldne skindog løbe hjem med det. Begge holds deltagere skal prøve at få fat på det. Hvis deltager 1 får først fat på skindet, skal han løbe hjem med det, før han bliver fanget af deltager 2 – og så kan der ske to ting:

GÆLDER KUN I DAG: Få fuld digital adgang resten af året for kun 136 kr.

Køb nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts