Forældre spiller i dag en stor rolle i skole-hjem samarbejdet. Men de vil gerne endnu mere på banen, viser en undersøgelse fra Psykiatrifonden.
Således angiver en fjerdedel af forældre med skolebørn, at de gerne vil involveres mere i at skabe bedre trivsel og fællesskab i deres barns klasse, end de er i dag.
»Det er rigtig positivt, for vi ved, at forældrenes måde at forholde sig til klassens trivsel og til de andre elever har stor betydning for, hvordan eleverne behandler hinanden og for mobbekulturen i klassen«, siger Katrine Finke.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.
Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.
Prøv Politiken nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her