0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Frokostfitness tager nakkespændingerne

5 øvelser fra Birgitte Nymann, der giver lang, blød og afspændt nakke.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

STRÆK. Gør nakkens muskler bløde med rolige stræk.

Motion
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
Motion
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Disse øvelser er tænkt som frokostfitness. Altså små powerpauser, som du kan gøre uden redskaber på 1-2 minutter i løbet af dagen på kontoret. Alle 4 øvelser her hjælper på spændinger i nakke og hals.

1-2 minutters træning lyder ikke af meget, men frokostfitness kan gøre en forskel. Læs hvorfor:

LÆS ARTIKEL

Få inspiration til træning, løb og sundhed på vores Facebook-side:

BLIV VEN med Politiken Motion på Facebook

Læs mere: