Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:

RYGMUSKLER. Brug bordbenet som anker, når du laver denne effektive øvelse for ryggen.

Motion
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Øvelse 12: Få stærk ryg og bedre holdning

Træningseksperten Birgitte Nymann giver dig effektiv træning på 2 minutter.

Motion
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Hver dag kl. 11.30 vil der i den næste periode dukke en frokostfitness-øvelse op. Øvelserne fungerer bedst med en træningselastik. Se i boksen til højre, hvor du kan købe den. De fleste øvelser kan også udføres uden elastik.

SE OGSÅ

Birgitte Nymann har valgt at bruge elastikken, fordi det er et træningsredskab, der giver en god modstand især til de små stabiliserende muskler i øvre ryg, nakke og skuldre, og som man kan dosere, f.eks. ved at lægge elastikken dobbelt.

Og så er elastiktræning meget effektivt ifølge en undersøgelse fra Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø, der blev offentliggjort i marts.

LÆS ARTIKEL

SE OGSÅ TIDLIGERE SERIE



Få besked, når en ny frokostfitness dukker op kl. 11.30. Tilmeld dig Tjek.dks nyhedsbrev herunder eller gå ind i Politiken Motions facebook-side her

Læs mere:

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden