0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Sådan holder du dig i form, når du er syg

Kom hurtigere på benene ved at være aktiv, selv om du er ramt af sygdom.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
JACOB EHRBAHN (arkiv)
Foto: JACOB EHRBAHN (arkiv)

STRÆK. Bare fordi man ligger ned, behøver man ikke gå i frø. Bente Klarlund og Morten Zacho har gode råd til sengelejet.

Motion
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Motion
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det kræver som bekendt et godt helbred at klare en hospitalsindlæggelse. Og er du tvunget til at holde sengen i mange dage, måske blot på grund af en ondsindet influenza, så kan du mærkbart gøre noget for din egen helbredelse og fysisk tilstand bagefter ved alligevel at sørge for at få noget motion.

Det er pointen fra professor Bente Klarlund og Morten Zacho, der er projektleder på Trygfondens Center for Aktiv Sundhed i deres nye bog 'Syg men aktiv', som netop er udkommet.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere