0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Soldaternes mikrotræning duer også til pensionister

Blot 15 minutter om dagen forbedrer muskelstyrke og smidighed.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

15 minutter om dagen er nok til at gøre en stor forskel for ældre. Kilde: politiken tv / Videojournalist: Jakob Kyed Jakobsen

Fitness
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Fitness
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Du må ikke kalde os ældre. Det er meget følsomt for os. Vi siger 60+, også selv om de fleste af os nærmere er 70 eller 80«, siger initiativtageren Vagn Skovmand, 72 år og medlem af DGI’s udvalg for senioridræt i Nordsjælland.

Han fik sat gang i efterårets udviklingsprojekt med mikrotræning, altså kortvarig træning uden omklædning, der kan laves hvor som helst, som forsvaret har stor succes med. Og som han læste om i Politiken for et år siden.

»Det må lige være noget for vores aldersgruppe, hvor mange af os ville hade at se dumme ud i et fitnesscenter. Men vi har jo brug for bevægeligheden og styrken i hverdagen. Både når man går og står og skal nå ting, der ligger oppe i skabet«, siger Vagn Skovmand.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere