0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Her er seks gode trampolinøvelser

Trampolinen er sjov og effektiv motion. Kom i træning og undgå skader med en række simple øvelser.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Personlig træner og tidligere skiløber, Anja Bolbjerg, viser seks gode øverlser på havetrampolinen.

Guides
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Guides
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Personlig træner Anja Bolbjerg viser her et sekstrinsprogram for begyndere.

Anja Bolbjerg, en af Danmarks bedste skiløbere, bruger selv trampolinen til at sikre grundformen og til at afprøve nye tricks inden pisten. Derfor udgav hun også sidste år instruktions-dvd’en ’Trampolin-træning – Intervaltræning på havetrampolin’. Se nærmere her.

Langrendshop
Hop op og land med modsat arm og ben fremme i skridtstilling, hop op igen og skift arm og ben som en langsrendsløber. Hofterne skal hele tiden pege fremad.









Sidelæns hop
Hop fra side til side med samlede ben hen over midten af trampolinen.
Du kan lave hoppet længere ved at sætte hårdere af.



Sprællemandshop
Hop op og land med arme og fødder ud til siden. Hop op og saml dem igen. Hver gang du lander med spredte fødder, bruger du de nedre mavemuskler, der stabiliserer ryggen.





Frem og tilbage-hop
Hop frem og tilbage med samlede ben hen over midten af trampolinen. Efterhånden som du føler dig tryg, kan du lave hoppet lidt længere ved at sætte hårdere af.





Absorberinger
Stå med samlede fødder, og pres trampolindugen ned ved at trykke mod dugen. I stedet for at lade dig selv lette, som du ville gøre, hvis du skulle hoppe, absorberer du dugens reaktion opefter ved at lade knæene bøje op mod brystet, som når man står på ski.





Twist-hop
Twist kroppen fra side til side, når du hopper, ved at rotere i den midterste del af rygsøjlen. Hold hovedet lige fremefter, så du ikke bliver svimmel.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden