Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:

Personlig træner og tidligere skiløber, Anja Bolbjerg, viser seks gode øverlser på havetrampolinen.

Guides
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Her er seks gode trampolinøvelser

Trampolinen er sjov og effektiv motion. Kom i træning og undgå skader med en række simple øvelser.

Guides
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Personlig træner Anja Bolbjerg viser her et sekstrinsprogram for begyndere.

Anja Bolbjerg, en af Danmarks bedste skiløbere, bruger selv trampolinen til at sikre grundformen og til at afprøve nye tricks inden pisten. Derfor udgav hun også sidste år instruktions-dvd’en ’Trampolin-træning – Intervaltræning på havetrampolin’. Se nærmere her.

Langrendshop
Hop op og land med modsat arm og ben fremme i skridtstilling, hop op igen og skift arm og ben som en langsrendsløber. Hofterne skal hele tiden pege fremad.









Sidelæns hop
Hop fra side til side med samlede ben hen over midten af trampolinen.
Du kan lave hoppet længere ved at sætte hårdere af.



Sprællemandshop
Hop op og land med arme og fødder ud til siden. Hop op og saml dem igen. Hver gang du lander med spredte fødder, bruger du de nedre mavemuskler, der stabiliserer ryggen.





Frem og tilbage-hop
Hop frem og tilbage med samlede ben hen over midten af trampolinen. Efterhånden som du føler dig tryg, kan du lave hoppet lidt længere ved at sætte hårdere af.





Absorberinger
Stå med samlede fødder, og pres trampolindugen ned ved at trykke mod dugen. I stedet for at lade dig selv lette, som du ville gøre, hvis du skulle hoppe, absorberer du dugens reaktion opefter ved at lade knæene bøje op mod brystet, som når man står på ski.





Twist-hop
Twist kroppen fra side til side, når du hopper, ved at rotere i den midterste del af rygsøjlen. Hold hovedet lige fremefter, så du ikke bliver svimmel.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

  • Lars Krabbe

    Du lytter til Politiken

    Fik du hørt: Den ukendte Kim Larsen
    Fik du hørt: Den ukendte Kim Larsen

    Henter…

    ’Du lytter til Politiken’ holder efterårsferie i denne uge og er tilbage med nye, aktuelle historier mandag den 21. oktober. Men i mellemtiden kan du høre - eller genhøre - fem afsnit af ’Du lytter til Politiken’, som vi har udvalgt til dig fra den forgangne periode. I dag kan du høre om den ukendte Kim Larsen.

  • Marie Hald/moment Agency

    Du lytter til Politiken

    Fik du hørt: De tykke kvinders frihedskamp
    Fik du hørt: De tykke kvinders frihedskamp

    Henter…

    ’Du lytter til Politiken’ holder efterårsferie i denne uge og er tilbage med nye, aktuelle historier mandag den 21. oktober. Men i mellemtiden kan du høre - eller genhøre - fem afsnit af ’Du lytter til Politiken’, som vi har udvalgt til dig fra den forgangne periode. I dag kan du høre om tykke kvinders frihedskamp.

  • Maud Lervik

    Du lytter til Politiken

    Fik du hørt: Nattesøvn er det nye statussymbol
    Fik du hørt: Nattesøvn er det nye statussymbol

    Henter…

    ’Du lytter til Politiken’ holder efterårsferie i denne uge og er tilbage med nye, aktuelle historier mandag den 21. oktober. Men i mellemtiden kan du høre - eller genhøre - fem afsnit af ’Du lytter til Politiken’, som vi har udvalgt til dig fra den forgangne periode. I dag kan du høre om vores nattesøvn.

Forsiden