0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Dyre løbesko skuffer oftere end billige

De store, kendte mærker får hug af løberne i ny analyse fra løbeskossite.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
FINN FRANDSEN
Foto: FINN FRANDSEN

LØBEGLÆDE. En billig sko gør tit løberen mere tilfreds end en dyr, viser analyse fra løbeskosite.

Løb
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Løb
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

134.867 løbere fra hele verden har prøvet 391 løbesko fra 24 forskellige firmaer og bedømt deres sko på websitet runrepeat.com. Det viser sig, at løbere giver 8 procent dårligere anmeldelser til de dyre sko til omkring 1500 kroner sammenlignet med de billigste sko til 500 kroner.

Samtidig falder noget af de helt store brands som Reebok og Adidas igennem hos brugerne, mens kun Saucony af de mere kendte mærker får rigtig gode bedømmelser. Bedst går det for Skechers, et stort amerikansk mærke, der både er billige og opnår gode bedømmelser, men som ikke er så kendte i Danmark.

»Hvis du tager de ti dyreste sko og sammenligner med de ti billigste sko, så er folk 8 procent mindre tilfredse med dem«, siger Jens Jakob Andersen, der driver det internationale løbeskossite runrepeat.com, som ifølge grundlægggeren er et uafhængigt site, som skal ruste løberen til at købe bedre løbesko.

»Jeg siger ikke, man skal gå i Aldi for at købe løbesko, men jeg synes, det er synd, at det er brands med store marketingbudgetter, der skal diktere, hvad vi skal løbe i. Jeg kæmper med mit website for, at løberne selv skal have det sidste ord«.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter