0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Trods rekordår: Det er sværere at lokke folk til motionsløb

Løberne er blevet kræsne og vil have mere øl, mudder, blod eller velgørenhed.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
GALBIATI SARA (arkiv)
Foto: GALBIATI SARA (arkiv)

ZOMBIELØB. Danmark har uhyggeligt mange løb. Meget af væksten skyldes nye koncepter som zombieløb, fun runs og trailløb, da løbere godt vil have op-levelser undervejs.

Løb
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Løb
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Sidste år var der 1.305 motionsløb over hele Danmark. Fra Copenhagen Marathon over ultraløbet Hammer Trail på Bornholm til Color Run, Zombieløbet og Mandehørm. Det er cirka 100 løb mere end i det hidtil største løbsår 2012. Og det er næsten en fordobling siden 2007, hvor der var cirka 700 løb på landsplan, viser tal fra motionslob.dk (eksternt link).

Alligevel er der tale om en nedgang i antallet af løbere til klassiske løb, vurderer Dansk Atletikforbund. Og løbsarrangørerne skal være stadig mere opfindsomme, fordi løberne forlanger høj kvalitet og masser af oplevelser, mener Martin Bork fra motionslob.dk, der siden 2007 har drevet Danmarks største løbskalender.

SE OGSÅ

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere