Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Foto: PER FOLKVER
challengenyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Her er de bedste publikumssteder på cykelruten

På kortet kan du finde de hotspots, hvor du kommer tæt på de seje jernmænd.

challengenyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Når jernmændene til KMD Challenge Copenhagen er færdige med svømningen i Amager Strandpark, skal de bagefter cykle gennem byen, op gennem Nordsjælland, hvor de skal gennemføre to sløjfer på 80 km, så de i alt kommer op på 180 km (inklusive strækningerne fra og til bymidten).

  • Se kort over cykelruten her.
  • Se kort over svømmeruten her.
  • Se kort over løberuten her.
  • Download alle tre ruter og print ud.

Når du vil støtte din triatlet undervejs, så er her nogle gode

HOTSPOTS PÅ CYKELRUTEN

  • Bellevue Strand – første deltager forbi kl. 8.15. Rutens første depot.
  • Vendepunkt Hellerup (Strandvejen, Tranegårdsvej) – første deltager kl. 9.55. Se din triatlet tre gange her.
  • Geels Bakke i Holte – første deltager kl. 9.40. Tour de France-stemning med musik, speaker og mellemtider.

En anden mulighed er at stille sig klar ved skiftezone 2, kaldet T2, ved Nationalbanken, hvor rytteren hopper af cyklen efter 180 km - og begynder på deres maraton.

DELTAGERTIPS TIL CYKLING

1) Spar på krudtet

På cyklen skal du bruge den første tid på at få pulsen ned efter svømmeturen. På Strandvejen kan du lægge dig ned i styrets bøjler, så du er aerodynamisk og sparer på energien, samtidig med at du får spist og drukket, så du har kræfter til de 42 km løb.

2) Fra Nivå til Kongevejen

Få lidt variation, og sæt dig op på det teknisk krævende stykke fra Strandvejen og ind i landet. Hav fuld koncentration på bakker og sving. På Kongevejen kan du slappe af igen og lægge dig ned i bøjlerne.

3) Pas på ved depot

Sæt farten ned, vis hensyn, og hold øje. Har du ikke har behov for forsyninger, så hold til venstre.

4) Lig ikke på hjul

Er du i længere tid tættere end 10 meter på triatleten foran dig, risikerer du at få 4 minutters straf. 35 dommere holder øje.

5) Skift fokus

Brug de sidste km på at tænke omklædningen og skiftet igennem, så du ved, hvad du skal gøre, når du kommer til T2 ved Nationalbanken.

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden