Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen

VÆSKEDEPOT. Du behøver ikke nødvendigvis drikke ved alle depoter, mener Camilla Spagner, ernæringsekspert. For megen vand i maven gavner ikke maraton- løberen. Men sørg for at få kulhydrater så tit som muligt. Foto: Finn Frandsen

copenhagenmarathonnyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Maraton: For meget vand kan være farligt

Drik kun, når du er tørstig, opfordrer ernæringsekspert. Lyt til kroppen.

copenhagenmarathonnyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Maratonråd nummer 1 har i mange år været, at man skal drikke så meget, man overhovedet kan. Men især motionister, der er ude på maratonruten i 4-5 timer, risikerer at få så store mængder vand i kroppen, at de kan dø af det.

Til gengæld kan man næsten ikke få kulhydrater nok, både før løbet og undervejs. Som motionist skal man derfor satse på energidrik i moderate mængder hele vejen – uden at drikke sig i hegnet.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden