Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Skriv: Er det i orden, at reklamer provokerer med bryster og dumme blondiner?

De kreative virkemidler er mange, når der skal skabes opmærksomhed.

Skriv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Humor, provokerende udsagn og stereotyper bliver brugt flittigt, når firmaer skal have deres budskaber igennem - eller blot skabe lidt opmærksomhed.

LÆS ARTIKEL

For nyligt er en reklame med en letpåklædt kvinde med et tomt blik og teksten »lad ikke en kvinde klare en arbejdsmands opgave« blevet frikendt for sexisme hos både Ligebehandlingsnævnet og af Forbrugerombudsmanden.

Reklamen er et problem, fordi den »viser et stiliseret billede, der endnu engang er fortællingen om, at kvinder et idioter og sexobjekter og ikke kan finde ud af at udføre et stykke arbejde«, lyder det fra debattør og journalist Irene Manteufel.

Hvad mener du - er det okay, at reklamer provokerer med bryster og dumme blondiner?

Læs mere:

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden