0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Køen til udskældt akutlinje krymper

De praktiserende læger klager stadig over mangler ved Akuttelefonen, som dog kan vise fald i ventetiden.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
PETER HOVE OLESEN  (arkiv)
Foto: PETER HOVE OLESEN (arkiv)

Opstart. Den nye akutordning 1813 har haft svære problemer med lang ventetid, siden den gik i luften 1. januar.

Sundhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Sundhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hovedstadens praktiserende læger klager stadig over, at de ikke får besked eller får mangelfulde beskeder fra Akuttelefonen, når deres patienter har henvendt sig med akut sygdom.

Det fortæller formanden for de praktiserende læger i PLO Hovedstaden, Birgitte Alling Møller.

»Forleden stod der for eksempel »obs lungebetændelse« på en 95-årig mand. Der stod ikke, hvem som havde ringet, hvilke symptomer han havde, om han var blevet undersøgt eller kommet i behandling. Alt det, som er afgørende for, at jeg kan følge op«.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

    Alt om Corona­virus

Læs mere

Annonce

For abonnenter