0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Medicin-firmaer bruger kreative metoder for at holde priserne oppe

Forbrugerne betaler prisen for medicinfirmaernes konkurrencepåvirkning.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
RUNE PEDERSEN
Foto: RUNE PEDERSEN

Konkurrenceforvridning. Store medicin-firmaer bruger »uetiske« metoder for at sikre sig fuld indtjening på deres produkter.

Sundhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Sundhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

De store medicinalselskaber kæmper med næb og kløer for at holde konkurrenter væk fra markedet.

Hemmelige aftaler, retssager og patentansøgninger er alle tricks, som skaberne af et originalprodukt gør brug af for at holde 'de andre' væk. Det skriver EPN.

Det danske selskab Lundbeck fik i juni en bøde på 700 millioner kroner af EU-Kommissionen. Det gjorde de, fordi de betalte konkurrerende firmaer for at forsinke deres kopiprodukt af Lundbecks lykkepille Cipramil.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

    Alt om Corona­virus

Læs mere

Annonce

For abonnenter