0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Medicinalgiganten GSK afviser: Vi køber os ikke til god omtale

»Det er ikke altid, at nye ideer er gode. Som det her er måske et eksempel på«, siger GSK om aflønning af uafhængige journalister.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
FINN FRANDSEN /POLCREATIVE
Foto: FINN FRANDSEN /POLCREATIVE

GSK. Medicinalvirksomheden GSK, der står bag Panodil, ønsker at indgå kontrakter med og aflønne journalister på almindelige medier for at hjælpe med, hvordan studieresultater bedst muligt når læseren.

Sundhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Sundhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Kommunikationschef hos GSK, Henrik Kastoft, hvad ønsker I at opnå med jeres nye media advisory board?

»Til maj offentliggør vi resultater fra et real-life-studie the Salford Lung Study, hvor vi afprøver medicin. Ikke i et laboratorium, som man normalt gør, men i den virkelige verden; I Salford en bydel i Manchester. Det er helt nyt og banebrydende at gøre det på den måde, og de resultater skal præsenteres. Vi står derfor i en situation, hvor vi skal gøre noget, vi aldrig har gjort før. Derfor vi vil gerne tale med medier og journalister i Europa og høre, hvad er jeres interesse?«.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu