0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Forsker: En så øget risiko bør få alarmklokkerne til at ringe

Tal med din læge, gør intet forhastet, men overvej grundigt, om du ikke bør udskifte din blodtryksmedicin, hvis du dagligt spiser medicin med hydrochlorthiazid, lyder rådet fra farmakologen Anton Pottegård.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

20-50 millioner mennesker verden over indtager blodtrykssænkende medicin med hydrochlorthiazid. De skal formentlig snart til at finde et alternativt.

Sundhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Sundhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Et nyt dansk studie dokumenterer, at patienter, der tager blodtrykssænkende medicin med hydrochlorthiazid, har en op til syv gange øget risiko for at få hudkræft.

Ud fra studiet vurderes det, at 250 ud af 2.500 nye tilfælde årligt af pladecellehudkræft alene skyldes brugen af hydrochlorthiazid.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce